Nekoliko kratkih dramskih situacija
Na kraju prvog tjedna dramskih radionica u sklopu CeKaTe-ove „Ljetaonice“ polaznici su nastupili pred publikom
Foto Koraljka Karabotić Milovac

Na kraju prvog tjedna dramskih radionica u sklopu „Ljetaonice“, ljetnog programa dramskog studija Centra za Kulturu Trešnjevka, u petak, 7. srpnja, polaznici su na pozornici pokazali usvojeno.

U pet susreta, od ponedjeljka, 3. srpnja do petka, 7. srpnja, mali i veliki polaznici okušali su se u glumačkom umijeću, većina po prvi put. 
Pod profesionalnim vodstvom kazališnih redateljica Frane Marije Vulić Vranković, ujedno i voditeljice kazališne djelatnosti Centra za kulturu Trešnjevka, i Ive Srnec Hamer izvukli su maksimum iz pet termina u trajanju od sat vremena, a zadnja večer posvećena je izvođenju naučenog pred publikom.

Foto Koraljka Karabotić Milovac

Dječja grupa izvela je nekoliko kratkih dramskih situacija za koje su sami čak i pomicali scenografiju te ju prilagođavali izvedbama, a pokazali su i pokoju vještu akrobaciju.

Foto Koraljka Karabotić Milovac

Hrabri novopečeni glumci i glumice odigrali su razne, a neki i višestruke uloge dok su za kostimografiju i scenografiju koristili svoje sportske dresove i rekvizite.

Publika je te večeri na pozornici vidjela i gimnastiku i hokej na travi, a u komadu najavljenom kao „smiješna priča o Taekwondo-u“ prikazan je i napeti dramski sukob.

Foto Koraljka Karabotić Milovac

Nakon zajedničkog poklona i pljeska, glumci su imali još jedno iznenađenje. „I sada za kraj mala poslastica za sve vas!“, objavio je jedan od njih, netom prije no što su prema publici s pozornice počeli letjeti bomboni.

Foto Koraljka Karabotić Milovac

Pri silasku s pozornice dočekivala ih nasmiješena Frana, ponosna na svoje mlade učenike i na to kako su bez straha „odgurali“ do kraja.

Foto Koraljka Karabotić Milovac: Frana Marija Vulić Vranković

Scena se tada oslobodila za grupu odraslih koju je vodila Iva Srnec Hamer. Većina polaznika ove grupe nije nikad u životu glumila pa je redateljica u pet susreta s polaznicima radila glumačke vježbe poput postava tijela i glasa, a učili su i osnove improvizacije.

„Iz tih osnova improvizacija danas smo prvi put krenuli u monolog. U današnjem susretu, koji je prethodio izvedbi, osmislili smo likove i njihove monologe.“, objasnila je Iva.

Foto Koraljka Karabotić Milovac: Iva Srnec Hamer

„Ja volim taj „gerila“ rad, u ovom slučaju u pet kratkih susreta. Znamo da imamo samo pet dana i mislim da su ljudi zbog toga otvoreniji i opušteniji, a onda nema ni velikog pritiska.“, dodala je

Jedna od polaznica, Nena, odvažila se izvesti svoj monolog pred publikom i kolegama s radionice. Zauzela je poziciju na sceni i ušla u lik Hesusa, Meksikanca koji vozi taksi u New Yorku i priča o svom životu i ljudima koje susreće. Hrabra glumica se suočila s publikom i bez zadrške odigrala Hesusovu životnu priču.

Foto Koraljka Karabotić Milovac

„Imam iskustva u plesu, ali ovo je bilo drugačije iskustvo na sceni. U izvedbi sam primjenjivala ono što smo radili na satu, ali i improvizirala. Uvijek nešto zaboraviš, pa se sjetiš nečeg drugog s čim bi mogao nastaviti.“, rekla je Nena, demonstrirajući kako monolog može nastati u sat vremena amaterskog glumačkog rada. 

Antonija Novaković
Od rođenja 1996. većinu je života provela u dijelu Trešnjevke zvanom zagrebački Srednjaci. Po stjecanju diplome iz komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu odlučila je žarište interesa prebaciti s iščitavanja na bilježenje Kvarta.